Nu kan du få instruktion/aflægge prøve til BRONZE-MÆRKET.
Ring for en aftale med Leif Thestrup på Telf. 40 14 33 21.

BRONZE – MÆRKE

For at opnå DDBU’s Bronzemærke skal man bestå en prøve efter følgende regler.:

1.        Klubben afholder selv mærkeprøverne for deres medlemmer.

Prøverne ledes af en af bestyrelsen udpeget personer.

2.        Hver spiller får nødvendig 3 forsøg til hver af de 20 viste prøver, og spilleren må højst have 3 kiksede prøver.

3.        Prøverne aflægges i den viste rækkefølge med højst 3 forsøg hver.

4.        Resultatet af mærkeprøven opføres på et skema, der også angiver spillerens navn, licensnummer og adresse.

5.        Klubben indsender skemaerne for de aflagte prøver til lokalunionen. Efter at have kontrolleret skemaerne underskriver unionen mærker og diplomer til de, der har bestået.

Om diagrammerne på de følgende sider gælder generelt:

Ballernes placering er angivet med streger til diamanter eller til midt mellem diamanter, eller til  salvopletten.

I prøverne 8, 9, 10, 11, 12, 13 og 14 anbringer spilleren selv bal-1, men i den rette afstand fra bal-2.

Afstande fra baller regnes fra ballens kant og er i teksten angivet som 3, 2 eller 1 ballens diameter.

Ballerne skal standse i det felt, deres respektive pile angiver. Når feltet støder op til en langbande, må ballerne ikke nå denne.

Venlig hilsen
Leif Thestrup
leifth@svendborgmail.dk

Øvelse 10

Øvelse 14

Seneste kommentarer

18.09 | 11:22

Hej Sydfyns Billard Klub. Vi er et par stykker, som spiller billard i Strammelse Brugerlaug. Vi har snakket om, at vi gerne vil besøge jer og se klubben. Vi vil helst komme på besøg, når der spilles.

20.07 | 07:46

Reserve på alle hold..har bil..
Tel 28978703

18.07 | 11:33

Jeg kan godt være reserve til O.B. Jeg er gået på efterløn.

16.08 | 09:57

Tilbyder mig som reserve til OB hold(ps:ikke i fodbold)

Del siden